نقش عناصر، در ساختار زبان معماری ایران
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران
- نویسنده ایرج کلانتری
- استاد راهنما
- سال انتشار 1370
چکیده
مطالب مورد بحث و بررسی دراین رساله در دو کتاب ارائه میگردد.در کتاب اول: بررسی، فهرست عناصر، بازشناسی عناصر درسطح کلان(در دوبخش لازم و کافی - کیفی) بازسازی عناصر درسطح میانی (در دو بخش لازم و کافی - کیفی) و بازشناسی عناصر در سطح خرد (در دو بخش لازم و کافی - کیفی) مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و د بخش دوم به جمع بندی عناصر و بخش غنایی پرداخته شده است .
منابع مشابه
تعبیر عناصر موسیقی و معماری با زبان مشترک نمونهموردی موسیقی و معماری سنتی ایران
Every nation has its own ideals that objectifying them is by culture. In the process of this transformation, the architecture and music which come from the culture of each region have a fundamental role. Architecture and music have many similarities in conceptual directions, space, shape and morphology. They also have similarities in the basic and fundamental principles such as proportions, rhy...
متن کاملمعماری زبان؛ پیشنهادی در طبقهبندی عناصر زیبایی سخن
گرچه سابقه نگارش کتب بلاغی و معرفی صنایع ادبی در زبان فارسی، به حدود هزار سال میرسد، از طبقهبندی علمی عناصر زیبایی سخن در آثار کهن چندان خبری نیست. در دهههای اخیر متناسب با نگاه متأثر از جریانهای ادبی جدید و رشد زبانشناسی، پژوهشهایی در این زمینه رخ نموده است. با این حال بهدلیل روشننشدن روابط متقابل صنایع، مبهمبودن ارزش زیباییشناسی آنها و دیدهنشدن جایگاه هر عنصر ادبی در نظام ان...
متن کاملتعبیر عناصر موسیقی و معماری با زبان مشترک نمونه موردی موسیقی و معماری سنتی ایران
هر ملتی آرمان های خاص خود را دارد که عینیت بخشیدن به آنها، وظیفه فرهنگ است. در فرآیند این استحاله، معماری و موسیقی که از فرهنگ هر منطقه سرچشمه می گیرند، نقشی اساسی برعهده دارند. معماری و موسیقی، دارای وجوه اشتراک بسیاری؛ از جهات مفهومی، فضای ایجادی، شکلی و مورفولوژی هستند. از دیگر روی، در قواعد بنیادی حاکم و تشکیل دهنده آنها نظیر تناسبات، ریتم، هارمونی، تکرار، زیبایی شناسی و... نیز مشابهت دارند...
متن کاملنقش قواعد مثلثاتی در عناصر معماری ایران از دیدگاه غیاثالدین جمشید کاشانی
کاربرد قواعد محاسباتی سهم عمدهای در هماهنگی نسبتها و عناصر معماری دارد. علم هندسه و کاربرد آن یکی از اصلیترین ویژگیهای معماری ایران است و توسعۀ آن در معماری ایران از سدههای هشتم و نهم آغاز شد و تا قرن دهم ادامه یافت. آنچه که از حیث مطالعات مثلثاتی عناصر معماری ایران در عصر تیموری مد نظر میباشد بهرهگیری از دیدگاه ریاضیدان و اندیشمند قرن نهم، غیاثالدین جمشید کاشانی1، در اندازهگیری، محا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023